top of page

Algemene voorwaarden


The Rose By Elke – Elke Meganck

​

Ik ben Elke Meganck en ik werk onder de vorm van een eenmanszaak. De uitbatingsnaam van mijn eenmanszaak is ‘The Rose By Elke’.

​

Ik werk met algemene voorwaarden. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op zowel consumenten als bedrijven en kunnen op verzoek kosteloos worden toegezonden.


Hieronder worden allereerst de begrippen toegelicht die je in dit document tegen kunt komen, zodat daar geen onduidelijkheid over kan bestaan. Verder lees je onder welke voorwaarden ik mijn diensten verricht. Zijn de voorwaarden op bepaalde onderdelen onduidelijk, aarzel niet om je vraag te stellen.

​

BEDRIJFSGEGEVENS
Elke Meganck – The Rose By Elke
Ouden Heirweg 42a
9340 Lede 
www.therosebyelke.be
BE1016.289.487 – vrijstellingsregeling kleine onderneming 
+32476747863
therosebyelke@telenet.be


Inhoudsopgave 
 
Artikel 1. Definities
Artikel 2. Algemeen
Artikel 3. Hoe een overeenkomst (oftewel opdracht) tot stand komt
Artikel 4. Uitvoering en wijziging van de overeenkomst
Artikel 5. Betalingsvoorwaarden
Artikel 6. Extra kosten, meerwerken en/of minderwerken
Artikel 7. Intellectueel eigendom
Artikel 8. Vrijwaring 
Artikel 9. Aansprakelijkheid 
Artikel 10. Hoofdelijkheid
Artikel 11. Publiciteit 
Artikel 12. Privacy
Artikel 13. Geheimhouding 
Artikel 14. Ontbinding en annulering van de overeenkomst 
Artikel 15. Overmacht 
Artikel 16. Klachten 
Artikel 17. Wijziging voorwaarden en vindbaarheid
Artikel 18. Geschillenregeling en toepasselijk recht

 
Artikel 1. Definities

​

1.    Annulering: alle vormen van beëindigen of ontbinden van de overeenkomst.
2.    Huwelijk: onder huwelijk wordt ook verstaan een evenement, jubileum, huwelijksaanzoek, verlovingsfeest of vrijgezellenfeest.
3.    Diensten: alle goederen en diensten die door de opdrachtgever gevraagd worden ten behoeve van het huwelijk, afscheid of ander evenement.
4.    Directe schade: uitsluitend de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze algemene voorwaarden.
5.    Externe dienstverleners: alle derde partijen die diensten verlenen voor het huwelijk, afscheid of ander evenement, zoals fotografen, cateraars, feestlocaties enzovoort.
6.    Indirecte schade: schade daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, kosten voortvloeiende uit veroordeling in proceskosten, rente- en/of vertragingsschade, schade als gevolg van het verschaffen van gebrekkige medewerking en/of informatie van jou, en/of schade wegens door de opdrachtnemer gegeven vrijblijvende inlichtingen of adviezen waarvan de inhoud niet uitdrukkelijk onderdeel van de schriftelijke overeenkomst vormt.
7.    Kalenderjaar: het tijdsinterval van precies een jaar volgens de kalender (1 januari tot en met 31 december).
8.    Offerte: elke aanbieding van de opdrachtnemer die aan jou wordt gedaan naar aanleiding van een verzoek tot het uitvoeren van een opdracht.
9.    Opdracht: de dienstverlening of het product dat door de opdrachtnemer geleverd wordt.
10.    Opdrachtgever: eender welke natuurlijke persoon of rechtspersoon die beroep doet op de diensten van de opdrachtnemer, zijnde Elke Meganck. (Opgelet: zie artikel 11 – Hoofdelijkheid). Totdat een overeenkomst tot stand is gekomen wordt de opdrachtgever ook wel de aanvrager genoemd. Onder opdrachtgever wordt verstaan diegene die de opdracht heeft verstrekt tot het organiseren van een bruiloft of soortgelijk event.
11.    Opdrachtnemer: onder opdrachtnemer wordt verstaan Elke Meganck – The Rose By Elke. In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder The Rose By Elke: Elke Meganck, handelend onder de uitbatingsnaam The Rose By Elke, ingeschreven in het handelsregister onder BTW nummer BE1016.289.487 en met adres te Ouden Heirweg 42a te 9340 Lede. 
12.    Overeenkomst: de overeenkomst gesloten tussen opdrachtnemer en opdrachtgever waarbij de opdrachtnemer prestaties verricht in opdracht en voor rekening van de opdrachtgever.
13.    Overmacht: naast wat er in de wet en jurisprudentie wordt verstaan onder overmacht, wordt hieronder verstaan alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop de opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen en waardoor de opdrachtnemer niet of niet-tijdig in staat is haar verplichtingen na te komen. Onder overmacht wordt mede (en dus niet uitsluitend) verstaan:
•    mobilisatie, oorlog, molest, terrorisme;
•    een dag of dagen van nationale rouw;
•    contingentering- of andere overheidsmaatregelen;
•    overheidsbesluiten;
•    werkstaking;
•    natuurrampen;
•    ziekte of (kortdurende) arbeidsongeschiktheid van Elke Meganck
•    sterfgevallen binnen de familie- of vriendenkring;
•    epidemieën of pandemieën;
•    computerstoringen;
•    vertraagde leveringen van derden of andere overmachtssituaties bij derden;
14. Partijen: de opdrachtnemer en de opdrachtgever samen.
15. Redelijke kosten: kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade,   
voor zover wordt aangetoond dat deze kosten hebben geleid tot beperking   
van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
16. Schriftelijk: Alle communicatie tussen de opdrachtgever en de 
      opdrachtnemer die betrekking heeft op de opdracht (zowel elektronisch, via 
sociale media of anderszinds).
17. Vergoeding: Het tarief dat voor de opdracht is afgesproken.


Artikel 2. Algemeen

​

1.    Deze voorwaarden maken integraal deel uit van elke overeenkomst gesloten tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever. Alle partijen erkennen deze voorwaarden te kennen en zonder voorbehoud te aanvaarden. Het aanvaarden van een offerte brengt een overeenkomst teweeg.
2.    Deze voorwaarden zijn ook van toepassing op eventuele vervolgopdrachten.
3.    Door ondertekening van een offerte of overeenkomst met de opdrachtnemer, verklaart de opdrachtgever kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden en met deze voorwaarden akkoord te gaan. 
4.    De door de opdrachtgever gestelde (algemene) voorwaarden worden uitdrukkelijk van de hand gewezen en zijn dus op voorhand niet van toepassing.
5.    Onderstaande artikelen zijn van toepassing op elke offerte, opdracht of overeenkomst van of met de opdrachtnemer, voor zover daar in onderlinge overeenstemming tussen partijen niet schriftelijk van is afgeweken.
6.    Als er onduidelijkheid bestaat over de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze voorwaarden, dan zal de uitleg moeten plaatsvinden, – zoals dat zo mooi heet – ‘naar de geest’ van deze voorwaarden.
7.    Als één of meerdere bepalingen in deze voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn verklaard, nietig mochten worden of vernietigd worden, dan blijft het overige in deze voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.
8.    Partijen zullen vervolgens in overleg treden om nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen gevolgd.
9.    Eventuele uitzonderlijke aankopen die door de opdrachtnemer worden verricht in het kader van de overeenkomst zijn in naam en voor rekening van de opdrachtgever waarbij deze laatste op het eerste verzoek in de terugbetaling aan de opdrachtnemer voorziet.


Artikel 3. Hoe een overeenkomst (oftewel opdracht) tot stand komt

​

1.  De overeenkomst komt tot stand na de schriftelijke aanvaarding door de opdrachtgever van de offerte opgemaakt door de opdrachtnemer, inclusief de aanvaarding van deze algemene voorwaarden. 
Tot de datum van totstandkoming van de overeenkomst kan de opdrachtgever geen rechten ontlenen aan door de opdrachtnemer gedane uitingen, gevoerde gesprekken, gedane uitlatingen, toezeggingen et cetera, alles in de meest ruime zin van het woord.
2.    Een offerte is tot 14 dagen na offertedatum geldig, tenzij uit de offerte anders blijkt. De offerte is gebaseerd op de door de opdrachtgever verstrekte gegevens. De offerte dient, bij aanvaarding ervan, binnen de voormelde termijn ondertekend terugbezorgd te worden aan de opdrachtnemer. De ondertekening en aanvaarding van de offerte dient te gebeuren door de beide partijen. In geval van een opdracht voor een huwelijk dienen tevens de beide huwelijkskandidaten te ondertekenen (zie artikel 10 - Hoofdelijkheid) 
3.  De offerte geeft zo duidelijk mogelijk weer wat de omvang en inhoud van de opdracht betreft, wat de duur ervan is en wat de gevraagde vergoeding is.
4. Na aanvaarding van de offerte wordt een overeenkomst opgemaakt tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever. 

  • In deze overeenkomst worden de volgende elementen minimaal opgenomen: Contactgegevens van de opdrachtnemer en van de opdrachtgever.

  • Looptijd van de overeenkomst. De standaard looptijd is vanaf de datum van ondertekening van de overeenkomst tot en met de huwelijksdatum of datum van de afscheidsceremonie, tenzij anders omschreven.

  • Gedetailleerde omschrijving van de te leveren diensten door de opdrachtnemer. Elke andere dienst die niet in de overeenkomst omschreven staat, wordt niet geleverd door de opdrachtnemer.

  • Bijkomende regelingen door de opdrachtgever te treffen als volgt, tenzij anders omschreven in de overeenkomst: 

    • Catering: de opdrachtgever zorgt voor voldoende catering (eten/drinken) voor de aanwezige opdrachtnemer en eventuele aanwezige assistenten/derden (aantal wordt vooraf meegedeeld).ï‚§    

    • Verplaatsingskosten: alle verplaatsingen worden door de opdrachtgever vergoed. Dit geldt zowel voor verplaatsingen vòòr de opdracht (locatiebezoeken, meetings,…) als voor verplaatsingen op de dag zelf. De opdrachtnemer zal de verplaatsingen gedetailleerd bijhouden. 

    • Materialen, bloemen, drukwerk en styling-items zijn nooit inbegrepen en worden via een aparte offerte en factuur verrekend rechtstreeks met de externe dienstverleners en leveranciers.

    • Verblijfskosten: als de opdrachtnemer (en eventueel een assistent) geboekt is om aanwezig te zijn op een huwelijk of afscheid op meer dan 1,5 uur rijden vanaf de woning van de opdrachtnemer dan zal de opdrachtnemer de kosten van een hotelovernachting bij de opdrachtgever in rekening brengen. Alvorens een hotel te boeken zal er afstemming tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer hierover plaatsvinden.

5.    Elke wijziging of bijkomende dienstverlening van de opdrachtnemer, moet aangevraagd en schriftelijk bevestigd worden in een aanvullende overeenkomst, met goedkeuring zowel door de opdrachtnemer als door de opdrachtgever.
6.    De opdrachtgever aanvaardt dat de kostprijs voor de dienstverlening door de opdrachtnemer kan wijzigen als gevolg van een nieuwe of gewijzigde aanvraag.
7.    Een boeking bij de opdrachtnemer is pas geldig na ondertekening van de voormelde overeenkomst door beide partijen (in het geval de opdracht een huwelijk betreft dienen beide huwelijkskandidaten de overeenkomst te ondertekenen (zie artikel 10 – Hoofdelijkheid) en na ontvangst van het eerste voorschot. 
8.    Indien de opdrachtgever de offerte wil goedkeuren dient deze ondertekend doorgestuurd te worden naar therosebyelke@telenet.be. Eventuele reservaties in het kader van de opdracht kunnen maar worden doorgevoerd nadat de opdrachtnemer het gevraagde voorschot in ontvangst heeft genomen.
9.    Indien de overeenkomst nog niet ondertekend is en/of het voorschot nog niet ontvangen, behoudt de opdrachtnemer zich het recht voor om de aangevraagde en voorgestelde opdracht te annuleren.
10.    De opdrachtnemer kan niet aan haar offertes of aanbiedingen worden gehouden, als deze een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
11.    Alle aanbiedingen en prijsopgaven door de opdrachtnemer zijn geheel vrijblijvend, tenzij er een termijn van aanvaarding is gesteld.
12.    Eveneens heeft de opdrachtnemer altijd het recht om prijswijzigingen door te voeren.
13.    De in het aanbod vermelde prijzen zijn steeds inclusief BTW. 
14.    Als jouw aanvaarding op onderdelen afwijkt van het aanbod, dan is de opdrachtnemer daar niet aan gebonden. De overeenkomst komt dan niet tot stand, tenzij de opdrachtnemer aangeeft dat dit wel het geval is.
15.    Offertes en tarieven gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.
16.    Offertes worden opgemaakt op basis van de door jou verstrekte informatie. Je bent dan ook verplicht alle relevante informatie te geven die van belang is voor het aanbod. Je bent dus zelf verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de verstrekte gegevens waarop de offerte/het aanbod wordt gebaseerd, want indien niet alle juiste informatie voorhanden is dan heeft de opdrachtnemer het recht om het aanbod te herroepen.
17.    De kosten van diensten en goederen geleverd door externe dienstverleners zijn niet inbegrepen in de prijzen te voldoen aan de opdrachtnemer. Alle bijkomende kosten zijn ten laste van de opdrachtgever, ongeacht de aard ervan.

​

Artikel 4. Uitvoering en wijziging van de overeenkomst


1.    De opdrachtnemer zal haar werkzaamheden naar best vermogen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van haar kan worden verwacht.
2.    De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het tijdig en volledig aanleveren van informatie, die noodzakelijk is om de opdracht uit te kunnen voeren. Dit gebeurt zowel op eigen initiatief als op verzoek van de opdrachtnemer. De opdrachtnemer heeft te allen tijde het recht om de uitvoering van de overeenkomst aan te passen of te wijzigen. Daarbij wordt zoveel als mogelijk rekening gehouden met de overeengekomen opdracht.
3.    Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
4.    Indien de wijziging van en/of de aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties zal hebben, zal de opdrachtnemer de opdrachtgever hierover inlichten.
5.    De stylingmaterialen die de opdrachtnemer ter beschikking stelt blijven eigendom van de opdrachtnemer. Indien deze materialen niet volledig en/of niet onbeschadigd aan de opdrachtnemer worden geretourneerd dient de opdrachtgever de vervangingswaarde aan de opdrachtnemer te vergoeden.
6.    De opdracht wordt standaard uitgevoerd door de opdrachtnemer, zijnde Elke Meganck en afhankelijk van de hoeveelheid werk wordt een extra persoon ingezet, al dan niet tegen meerprijs. Vooraf wordt zoveel mogelijk een inschatting gemaakt op basis van een interne kostenbegroting. De opdrachtnemer behoudt het recht om op basis van naberekening een factuur voor meerwerken in rekening te brengen.
7.    Indien de opdrachtgever ten behoeve van de uitvoering van de overeenkomst aanstuurt op de inzet van extra (personele) ondersteuning, dan dient dit minimaal 4 weken voordat de inzet moet plaatsvinden aan de opdrachtnemer schriftelijk bekend gemaakt te worden. Deze extra inzet wordt in rekening gebracht op grond van het overeengekomen uurtarief, exclusief reis- en verblijfkosten.
8.    De opdrachtnemer heeft het recht prestaties te laten uitvoeren door derden.
9.    Indien door de opdrachtnemer of door de opdrachtnemer ingeschakelde derden in het kader van een overeenkomst prestaties worden verricht op de locatie van de opdrachtgever of een door de opdrachtgever aangewezen locatie, zijn alle kosten die niet zijn overeengekomen in de overeenkomst ten laste van de opdrachtgever.
10.    De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om wettelijke opgelegde prijsstijgingen en onverwachte noodzakelijke hogere kosten, aan de opdrachtgever door te rekenen. Eventuele prijswijzigingen worden binnen de zeven werkdagen na kennisname ervan meegedeeld door de opdrachtnemer aan de opdrachtgever.
11.    Bovendien mag de opdrachtnemer het overeengekomen bedrag op de offerte verhogen wanneer tijdens de uitvoering van de prestaties blijkt dat de oorspronkelijk overeengekomen dan wel verwachte hoeveelheid werk onvoldoende werd ingeschat bij het sluiten van de overeenkomst, met name doch niet beperkt tot wanneer in redelijkheid niet van de opdrachtnemer kan worden verwacht de overeengekomen prestaties te verrichten tegen het oorspronkelijk overeengekomen bedrag. De opdrachtnemer zal de in het geval van een voornemen tot verhoging van het bedrag de opdrachtgever in kennis stellen. De gebruiker zal daarbij de omvang van en de datum waarop de verhoging zal ingaan vermelden.
12.    De opdrachtgever geeft toestemming aan de opdrachtnemer tot het gebruik van het beeldmateriaal – in de meest ruime zin van het woord en met inachtneming van de rechten van de mogelijke maker daarvan – ten behoeve van het portfolio van de opdrachtnemer.
13.    Indien de opdrachtgever zelf leveranciers contracteert, dan dienen alle afspraken met al deze leveranciers uiterlijk 2 weken voorafgaand aan de bruiloft/het event schriftelijk te zijn vastgelegd en bekendgemaakt aan de opdrachtnemer. Indien dat niet het geval blijkt te zijn of indien er grote wijzigingen plaatsvinden dan zal de opdrachtnemer hiervoor een bedrag van € 150,- inclusief btw per vastlegging c.q. wijziging voor in rekening brengen.


Artikel 5. Betalingsvoorwaarden


1.    De betalingsverplichting ontstaat zodra de overeenkomst tot stand komt.
2.    De afgesproken vergoeding van de opdrachtnemer is exclusief onkosten van de opdrachtnemer en exclusief declaraties van door de opdrachtnemer ingeschakelde externe dienstverleners.
3.    De door de opdrachtnemer gemaakte vervoerskosten ten behoeve van de uitvoering van de overeenkomst binnen België worden op basis van naberekening op de eindfactuur in rekening gebracht op basis van € 0,50 per gereden kilometer. 
4.    Ben jij een consument, dan gelden de volgende betaaltermijnen:

  • Betaling van het eerste voorschot binnen de 14 dagen na totstandkoming van de overeenkomst (na geldige ondertekening van de offerte/het aanbod): 50% van de totaalsom;

  • Betaling van het tweede voorschot - uiterlijk twee maanden voor het event: 40% van de totaalsom;

  • Betaling van het saldo van 10% plus eventuele reeds gekende meerkosten uiterlijk 14 dagen voor het event

  • Betaling van tijdens het event ontstane meerkosten uiterlijk 7 dagen na afloop van het event

  • Bij een afscheidsceremonie geldt een onmiddellijke betalingsverplichting op het moment van de totstandkoming van de overeenkomst. De factuur dient uiterlijk drie dagen na de uitreiking en de ontvangst ervan door de opdrachtgever betaald te worden. De opdrachtnemer dient de totaalsom voorafgaand aan de dienstverlening op zijn rekening te hebben ontvangen.

5.    Bij bedrijven wordt 100% van de totaalsom voorafgaande aan de dienstverlening in rekening gebracht met uitzondering van de meerwerken. 
6.    Facturen worden digitaal verzonden.
7.    Er geldt een betaaltermijn van 14 dagen. Tenzij er een last minute opdracht is die binnen 14 dagen gaat plaatsvinden, dan geldt een onmiddellijke betalingsverplichting van de totale vergoeding bij aanvaarding van de opdracht. 
8.    Indien de opdracht om welke reden dan ook door jou wordt verplaatst naar het volgende kalenderjaar, dan gaat dit in overleg met de opdrachtnemer. Voor verplaatsing naar een weekend van het opeenvolgende kalenderjaar wordt een meerprijs van 50% extra van de minimale omzetgarantie gefactureerd, plus eventueel meerwerk (uren op basis van naberekening), tenzij de verplaatsing de oorzaak vindt in aangetoonde overmacht aan jouw zijde.
9.    Elke schuld die op de vervaldag geheel of gedeeltelijk onbetaald blijft door de opdrachtgever zal, van rechtswege en zonder ingebrekestelling, een interest opbrengen van 10% per begonnen maand, te rekenen vanaf de vervaldag tot aan de dag van de betaling alsook een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd maken van 10% op de bij de vervaldag openstaande hoofdsom, met een minimum van 125 euro per hoofdsom. 
10.    Bij laattijdige of niet-betaling van facturen behoudt de opdrachtnemer zich het recht voor om verdere dienstverlening op te schorten en om de overeenkomst als ontbonden te beschouwen. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor eventuele schade die je hierdoor lijdt.
11.    Eventueel protest tegen (een gedeelte van) de facturen schort de betalingsverplichting voor het niet-betwiste deel van de factuur niet op.
Zo protest nodig zou blijken, dient de opdrachtgever de facturen bij aangetekend schrijven te protesteren binnen de 8 dagen na ontvangst ervan, bij gebreke daaraan wordt de factuur geacht te zijn aanvaard door de opdrachtgever.


Artikel 6. Extra kosten en/of meerwerken 


1.    De opdrachtnemer geeft vooraf duidelijkheid over de kosten op basis van een kostenbegroting.
2.    Meerwerken of kosten die ontstaan doordat jij in gebreke bent gebleven om de uitvoering of voortgang van het werk mogelijk te maken, worden extra in rekening gebracht.
3.    De opdrachtnemer houdt een urenregistratie bij.

​

Artikel 7. Intellectueel eigendom 


1. De opdrachtnemer behoudt zich alle rechten van intellectuele eigendom met 
    betrekking tot producten van de geest welke zij gebruikt of heeft gebruikt 
    en/of ontwikkelt en/of heeft ontwikkeld in het kader van de uitvoering van de 
    opdracht, en ten aanzien waarvan zij de auteursrechten of andere rechten van 
    intellectuele eigendom heeft of geldend kan maken.
2. Het is de opdrachtgever uitdrukkelijk verboden die producten, waaronder 
    mede begrepen computerprogramma’s, systeemontwerpen, werkwijzen, 
    adviezen, (model)contracten en andere geestesproducten van de 
    opdrachtgever te gebruiken, openbaar te maken, te verdelen of te bewerken. 
    Elke inbreuk hiertoe leidt tot schadevergoeding ten gunste van de 
    opdrachtnemer.
3. De opdrachtgever heeft de verplichting om de intellectuele eigendom van de 
    opdrachtnemer te beschermen en vrijwaren, teneinde deze o.a. te laten 
    erkennen en respecteren door derden zoals, doch niet beperkt tot, een 
    fotograaf of videograaf.
4. De opdrachtgever vrijwaart de opdrachtnemer voor alle inbreuken op de 
    intellectuele eigendom van de opdrachtnemer, derden en/of aangestelden.

​

Artikel 8. Vrijwaring 

​

1.    De opdrachtgever vrijwaart de opdrachtnemer voor aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op de door de opdrachtgever verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.
2.    Indien de opdrachtgever aan de opdrachtnemer informatiedragers, elektronische bestanden of software etc. verstrekt, garandeert deze dat de informatiedragers, elektronische bestanden of software vrij zijn van virussen en defecten en dat deze vrij kunnen worden gebruikt zonder enige beperking inzake onder andere intellectuele eigendom.
3.    In overeenkomsten met externe dienstverleners is de opdrachtnemer enkel te beschouwen als een tussenpersoon. 
4.    Alle offertes van externe dienstverleners worden ondertekend door de opdrachtgever. De opdrachtnemer ondertekent in geen enkel geval overeenkomsten met externe dienstverleners namens de opdrachtgever. Op geen enkel moment kan de opdrachtnemer aansprakelijk worden gesteld voor overeenkomsten gesloten tussen de opdrachtgever en een externe dienstverlener/derde (of haar werknemers en/of aangestelden) waarbij de opdrachtnemer heeft bemiddeld.
5.    Als de opdrachtnemer goederen ontvangt van externe dienstverleners namens de opdrachtgever, is dit steeds in naam en voor rekening van de opdrachtgever. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor overeenkomsten, de uitvoering van overeenkomsten of de betaling van overeenkomsten van externe dienstverleners, ook niet als de opdrachtnemer hierbij als tussenpersoon heeft opgetreden.
6.    De opdrachtnemer is in geen enkel geval aansprakelijk voor schade of verlies ten opzichte van de klant of van externe dienstverleners. Elke vorm van schade of verlies – voor, tijdens of na het huwelijksfeest – komt ten koste van de opdrachtgever.

​

Artikel 9. Aansprakelijkheid 

​

1.    Alvorens de opdrachtgever effectief tot een claim overgaat, zal de opdrachtgever eerst met de opdrachtnemer in overleg treden om tot een oplossing te komen. 
2.    De opdrachtnemer zal haar werkzaamheden naar best vermogen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van haar kan worden verwacht. Indien door de opdrachtnemer een fout of nalatigheid wordt gemaakt doordat de opdrachtgever aan de opdrachtnemer onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, is de opdrachtnemer voor de daardoor ontstane schade niet aansprakelijk.
3.    De opdrachtnemer is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, kosten voortvloeiende uit veroordeling in proceskosten, rente- en/of vertragingsschade, schade als gevolg van het verschaffen van gebrekkige medewerking en/of informatie van opdrachtgever  en/of schade wegens door de opdrachtnemer gegeven vrijblijvende inlichtingen of adviezen waarvan de inhoud niet uitdrukkelijk onderdeel van de schriftelijke overeenkomst vormt.
4.    De opdrachtgever vrijwaart de opdrachtnemer voor vorderingen van derden wegens schade die veroorzaakt is doordat opdrachtgever aan de opdrachtnemer onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt. In geval van schade verricht door de opdrachtnemer zal deze, zo nodig, verhaald worden op de verzekeraar van de opdrachtnemer.
5.    De aansprakelijkheidsbeperking in hoofde van de opdrachtnemer vervat in artikel 8 van deze algemene voorwaarden wordt mede bedongen ten behoeve van de door de opdrachtnemer voor de uitvoering van de opdracht ingeschakelde derden en aangestelden.
6.    De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor beschadiging of het tenietgaan van goederen tijdens vervoer of tijdens verzending per post, ongeacht wie opdracht geeft voor het vervoer of de verzending.
De vervoerkosten zijn, tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald, voor rekening van de opdrachtgever. Indien de opdrachtgever de geadresseerde van een bestelling of levering is, heeft deze de verplichting de vervoerder slechts kwijting te geven na grondig nazicht van de goederen en aanvaarding ervan. De opdrachtnemer is in geen enkel geval en voor geen enkele omstandigheid aansprakelijk voor de levering van goederen, zelfs indien dit zou geschieden met tussenkomst van aangestelden of derden.
7.    De opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor de prestaties of het materiaal van externe leveranciers of aangestelden. De opdrachtnemer kan in geen geval verantwoordelijk gesteld worden voor de eventuele nalatigheid van derden en/of aangestelden.
8.    Materiaal (van de opdrachtnemer of andere) moet door de opdrachtgever in dezelfde staat terug afgeleverd worden als in de staat waarin het werd geleverd. Behoudens de mogelijkheid van de opmaak van een door partijen ondertekende productomschrijving op vraag van de opdrachtgever, geldt er een vermoeden dat al het materiaal zich in perfecte staat bevindt.  
9.    Elke schade of verdwijning zal integraal worden doorgerekend aan de opdrachtgever, volgens een reële vergoeding (aankoopprijs/herstellingskost/voorwaarden externe leverancier) en worden betaald door de opdrachtgever op eerste verzoek van de opdrachtnemer.
10.    Bijkomende Bepalingen voor bedrijven:

  • De aansprakelijkheid van de opdrachtnemer is steeds beperkt tot maximaal de vergoeding die de opdrachtnemer heeft bepaald voor de opdracht, althans tot dat deel van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  • De opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor aantoonbare, toerekenbare, directe schade.

  • De opdrachtnemer kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor mondeling gedane adviezen, uitspraken, etc. die niet op schrift zijn gesteld.

  • De opdrachtnemer is enkel aansprakelijk tot de hoogte van de uitkering van de verzekeraar. Mocht de verzekeraar onverhoopt niet overgaan tot uitkering, dan is de opdrachtnemer enkel aansprakelijk tot de factuurwaarde van de opdracht.

  • Aansprakelijkheid van de opdrachtnemer, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminkte of vergane gegevens of materialen, of schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.

  • De opdrachtnemer kan niet aansprakelijk worden gehouden:

    • Als jij onjuiste of onvolledige informatie hebt verstrekt;

    • Door jouw handelen of nalaten;

    • Als je zelf bent afgeweken van adviezen, aangedragen perspectieven, je niet hebt gehouden aan gestelde voorwaarden of eisen, in de meest brede zin van het woord;

    • Tekortkomingen van derden.

Bijkomende Bepalingen voor consumenten:

  • Indien de opdrachtnemer aansprakelijk zou zijn, dan geldt dit in ieder geval niet voor:

    • fouten of tekortkomingen in het materiaal dan wel de gegevens die door jou ter hand zijn gesteld;

    • misverstanden, fouten of tekortkomingen ten aanzien van de uitvoering van de Overeenkomst indien deze hun aanleiding of oorzaak vinden in jouw handelingen, zoals het niet tijdig of niet aanleveren van volledige, deugdelijke en duidelijke gegevens/materialen;

    • fouten of tekortkomingen van door of namens de opdrachtnemer ingeschakelde derden;

    • Overmachtssituaties; tenzij er een wettelijke verplichting daartoe geldt of er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid.

  • De aansprakelijkheid van de opdrachtnemer is steeds beperkt tot maximaal de vergoeding die de opdrachtnemer heeft bepaald voor de opdracht, althans tot dat deel van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  • In geval van toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst is de opdrachtnemer slechts aansprakelijk voor het bedrag dat de verzekeraar uitkeert en mocht dit onverhoopt niet zo zijn, tot vervangende schadevergoeding tot maximaal het factuurbedrag.

  • Iedere andere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, daaronder begrepen vergoeding van indirecte schade, gemiste besparingen, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.

11. De opdrachtgever is zelf verantwoordelijk om na te gaan welke vergunningen (tapvergunning, Sabam, enz,…) moeten aangevraagd worden en welke verzekeringen (brandverzekering, annulatieverzekering, familiale verzkering, verzekering contractuele aansprakelijkheid, aanvullende verzekeringen alle risico’s, transportverzekering, enz…) noodzakelijk zijn in het kader van de organisatie van zijn huwelijk/evenement. De opdrachtnemer kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden voor eventuele boetes of andere kosten wanneer de noodzakelijke vergunningen niet werden aangevraagd door de opdrachtgever. Zelfs wanneer de vergunningen wel voorhanden zijn, kan de opdrachtnemer niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele boetes of onkosten terzake. Eveneens kan de opdrachtnemer niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade welke niet gedekt is door de desbetreffende verzekeringen doordat de opdrachtgever heeft nagelaten hiertoe de noodzakelijke verzekeringen af te sluiten. Immers door deze uitdrukkelijke bepaling in deze algemene voorwaarden werd de opdrachtgever vooraf in kennis gesteld dat deze verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid hieromtrent bij de opdrachtgever zelf ligt en men hiervoor geen aanspraak kan maken op enige vergoeding van de opdrachtnemer. Zelfs wanneer de noodzakelijke verzekeringen toch werden afgesloten en de verzekeraar alsnog niet overgaat tot tussenkomst of uitbetaling kan de opdrachtnemer in geval van schade, boetes of onkosten niet aansprakelijk gesteld worden en aldus is de opdrachtnemer niet gehouden tot uitbetaling van enige schadevergoeding. 

​

Artikel 10. Hoofdelijkheid

​

1.    Als een opdracht is besteld door meerdere personen, zijn alle opdrachtgevers (dit wil zeggen bijv. in het geval van een huwelijk: beide partners die samen de opdrachtgever vormen) hoofdelijk gehouden tot betaling van de uurlonen, kosten en vergoedingen.

​

Artikel 11. Publiciteit  


1.    De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om referenties van het event, zoals foto’s, video’s of reviews door de opdrachtgever te gebruiken voor eigen marketingdoeleinden. Deze referenties worden voornamelijk gebruikt op social media, de website van de opdrachtnemer en eventueel op prints (brochures,…). De opdrachtnemer vermeldt hierbij steeds minstens de fotograaf/videograaf, en bijkomend mogelijk andere leveranciers.
2.    De opdrachtgever beslist zelf welke beelden de opdrachtnemer mag gebruiken voor publiciteit. Als er een professionele fotograaf aanwezig is bij het event, vraagt de opdrachtnemer een selectie van minstens 50 representatieve foto’s. De opdrachtgever dient hiervoor de nodige schriftelijke toelatingen te vragen aan de desbetreffende fotograaf.
3.    De opdrachtnemer benoemt de opdrachtgever met de voornamen, of (op aanvraag) enkel met de initialen. Taggen of doorlinken naar persoonlijke social media accounts van de opdrachtgever gebeurt enkel in onderling overleg.


Artikel 12. Privacy 


De opdrachtgever aanvaardt de privacyverklaring van Elke Meganck, welke integraal deel uitmaakt van deze algemene voorwaarden. 


Wie ben ik? 


Elke Meganck – The Rose By Elke  
Ouden Heirweg 42a 9340 Oordegem
www.therosebyelke.be
therosebyelke@telenet.be
BE1016.289.487


Waarom verzamel ik persoonsgegevens?


Er wordt voor een aantal doelen persoonsgegevens verzameld door Elke Meganck:

  • Om je een correcte dienstverlening aan te bieden (op grond van contractuele uitvoering, dus als je een product of dienst bij Elke Meganck gekocht hebt)

  • Voor direct marketing en om je nieuwe producten en diensten aan te bieden (op grond van ons gerechtvaardigd belang om te ondernemen)

  • Om contact met je op te nemen (als je hiervoor zelf toestemming hebt gegeven)

 

Welke informatie verzamel ik over jou?


Welke informatie ik precies bijhoud op mijn website, hangt af van wat je doet en welke toestemming je mij geeft.


Websitebezoek 


Als je mijn website bezoekt, hou ik volgende gegevens van jou bij: de pagina’s die je bezoekt, jouw geanonimiseerd ip- adres en een identificatie van je browser en computer-type.


Contact opnemen 


Als jij contact opneemt met Elke Meganck via de website, deel je jouw contactgegevens zoals naam, e-mailadres en/of telefoonnummer. Je geeft toestemming om jouw gegevens te bewaren zodat ik ja kan bellen of e-mailen om mijn dienstverlening uit te voeren.


Statistische gegevens / analytics


De website van The Rose By Elke verzamelt jouw gegevens om de website te verbeteren. Dit gebeurt met Google Analytics. Deze gegevens zijn anoniem en zijn dus niet gebonden aan jouw persoonlijke gegevens. Bijvoorbeeld de duur van je websitebezoek, je klikgedrag of de pagina’s die je veel bezoekt. Deze informatie gebruik ik om mijn website te verbeteren of problemen correct te kunnen analyseren.


Cookies


Daarnaast maakt de website gebruik van cookies die ervoor zorgen dat ik je kan herkennen bij een volgend bezoek. Dit zijn kleine tekstbestandjes die op je toestel worden opgeslagen en die jouw browser bij elk bezoek meestuurt.


Hoe lang bewaar ik gegevens over jou?


Jouw gegevens worden nooit langer bewaard dan nodig is voor het uitvoeren van mijn activiteiten en dienstverlening.


Met wie deel ik deze info en hoe worden je gegevens beveiligd? 


Er worden van jouw persoonsgegevens geen fysieke kopieën gemaakt. Je gegevens worden alleen beheerd in de eerdergenoemde systemen.
Jouw gegevens worden enkel met anderen gedeeld als dat strikt noodzakelijk is voor de uitvoering van onze overeenkomst, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Daarbij proberen wij altijd jouw recht op privacy zoveel mogelijk te respecteren.
Elke Meganck neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt maatregelen om misbruik en verlies tegen te gaan. Als je het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op via therosebyelke@telenet.be. 


Welke rechten heb je?


De GDPR stelt jou als individu centraal, en geeft je een aantal rechten. Zo heb je het recht om inzage te krijgen in de gegevens die ik over jou bewaar en mag je incorrecte gegevens laten aanpassen. Daarnaast kan je mij vragen om je gegevens te wissen, en mag je bezwaar maken tegen overdracht van jouw gegevens naar derden. Indien je één van deze rechten wil uitoefenen, neem je best per email contact op via therosebyelke@telenet.be
Via de instellingen van jouw browser kan je de “cookies” die je identificeren, wissen. Je kan daar ook instellen om helemaal geen cookies te gebruiken. Het kan dan wel zijn dat bepaalde delen van de website niet correct werken. Indien je van mening bent dat je rechten geschonden zijn, kan je klacht indienen bij een toezichthoudende autoriteit. Voor België is dat de Gegevensbeschermingsautoriteit.

​

Artikel 13. Geheimhouding


1.    Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst met elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
2.    Indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de opdrachtnemer gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden te verstrekken, is de wederpartij niet gerechtigd op enige schadevergoeding hieraan verbonden, noch heeft zij het recht de ontbinding van de overeenkomst te eisen.

​

Artikel 14. Ontbinding en annulering van de overeenkomst

​

1.    De opdrachtnemer heeft het recht een overeenkomst te weigeren, indien de inhoud naar haar oordeel de belangen en/of goede naam van haar eenmanszaak kan schaden.
2.    Indien de veiligheid van gasten, personeel en/of derden onvoldoende wordt gewaarborgd of bij oneigenlijk gebruik van de ter beschikking gestelde materialen, is de opdrachtnemer gerechtigd naar eigen inzicht af te wijken van de reeds gesloten overeenkomst, dan wel deze op kosten van de nalatige partij geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
3.    Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de openstaande saldi onmiddellijk opeisbaar en te betalen door de opdrachtgever. 
4.    De opdrachtnemer raadt de opdrachtgever aan een huwelijksdagverzekering af te sluiten – of minstens te melden aan zijn familiale verzekering dat er een evenement in zijn naam zal plaatsvinden. Dit om eventueel risico af te dekken voor overmacht of uitstel en/of annulering van de overeenkomst door een sterfgeval, ziekte, epidemie en/of anderszins. Het bruidspaar blijft immer aansprakelijk en de annuleringsvoorwaarden zoals gesteld in deze algemene voorwaarden zijn van toepassing. 
5.    Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door de opdrachtnemer, zal deze in overleg met de opdrachtgever zorg dragen voor overdracht van de opdracht aan een derde.
6.    De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om de overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen ingeval van faillissement, kennelijk onvermogen als ook bij het om even welke wijziging aan de juridische toestand van de opdrachtgever.
7.    Bij ziekte of andere overmacht bij de opdrachtnemer zal deze alles in het werk zetten om in haar vervanging te voorzien. 
8.    In alle geval worden de eventuele schadevergoedingen die worden in rekening gebracht, o.a. doch niet beperkt tot die voor annulatie, toegerekend en/of doorgerekend aan de opdrachtgever. 
9.    In geval van annulering van de boeking door de opdrachtgever, om welke reden dan ook, worden reeds betaalde voorschotten niet terugbetaald.
10.  Bij een bedrijf als opdrachtgever die de overeenkomst geheel of gedeeltelijk annuleert, worden de volgende annuleringskosten in rekening gebracht. Deze kosten bedragen:

  • Bij annulering binnen twee weken na het sluiten van de overeenkomst, tenzij de opdracht al binnen twee weken plaatsvindt: 15 % van het overeengekomen bedrag;

  • Meer dan 8 weken voorafgaand aan het evenement: 75 % van het overeengekomen bedrag;

  • Bij annulering binnen 3-8 weken voorafgaand aan het evenement: 90 % van het overeengekomen bedrag;

  • Bij annulering tussen 3 weken of korter voorafgaand aan het evenement: 100 % van het overeengekomen bedrag.

11.    Indien de opdrachtgever, zijnde een consument, de overeenkomst annuleert, dan worden de redelijke kosten (inclusief kosten aan derden) en kosten van gederfde winst in rekening gebracht. Deze kosten bedragen:

  • Bij annulering binnen twee weken na het sluiten van de overeenkomst, tenzij de opdracht al binnen twee weken plaatsvindt: 15 % van het overeengekomen bedrag;

  • Bij annulering meer dan 8 weken voorafgaand aan het evenement: 75 % van het overeengekomen bedrag;

  • Bij annulering 8 weken of korter en langer dan 2 weken voorafgaand aan het evenement: 90 % van het overeengekomen bedrag;

  • Bij annulering 2 weken of korter voorafgaand aan het evenement: 100 % van het overeengekomen bedrag.

12.Annulering is een feit als de opdrachtnemer de ontvangst van annulering 
bevestigd heeft. Als moment van annuleren geldt datum poststempel bij 
annulering per post of de datum en het tijdstip van ontvangen van de 
bevestigingsmail.
13.Voor het zonder reden verzetten van afspraken of het vergeten van afspraken 
heeft de opdrachtnemer het recht om extra kosten in rekening te brengen, zoals kosten voor geboekte ruimten, reis- en verblijfkosten, annuleringskosten et cetera.
14. De opdrachtnemer heeft het recht een afspraak te annuleren dan wel te 
verzetten, omdat er niet naar behoren uitvoering kan worden gegeven aan de 
overeenkomst dan wel er sprake is van overmacht. Denk hierbij expliciet aan 
ziekte, arbeidsongeschiktheid, sterfgevallen binnen de familie- en 
vriendenkring.
15.Voor individuele of losse afspraken die niet minimaal 48 uur van te voren
worden verzet/geannuleerd, worden de redelijke kosten in rekening gebracht.


Artikel 15. Overmacht  

​

1. Onder overmacht wordt verstaan elke tekortkoming die niet kan worden 
toegekend aan de partij dewelke overmacht inroept. Ziekte en/of ongeval   
vallen tevens onder overmacht. 
2.  De opdrachtgever wordt zo spoedig mogelijk na de overmachtsituatie 
schriftelijk door de opdrachtnemer op de hoogte gesteld van eventuele 
overmacht, tenzij het adres of contactnummer van de opdrachtgever niet aan 
de opdrachtnemer bekend is gemaakt, noch redelijkerwijs bekend kan zijn
3. Indien de opdrachtnemer op het moment van intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk haar verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen, is de opdrachtgever pro parte betaling hiervoor verschuldigd.
Indien de opdrachtnemer bij de uitvoering van de overeenkomst door overmacht, staking, lock-out of andere onvoorzienbare omstandigheden verhinderd wordt haar verplichtingen tegenover de opdrachtgever na te komen heeft de opdrachtnemer de keuze hetzij de uitvoering van de overeenkomst op te schorten, hetzij de overeenkomst geheel of ten delen als ontbonden te beschouwen zonder dat de opdrachtnemer tot enige schadevergoeding gehouden is. De opdrachtgever is alle gevallen gehouden het reeds geleverde te betalen.

​

Artikel 16. Klachten 

​

1.    Klachten dienen uiterlijk binnen 8 dagen na de datum van het 
plaatsgevonden evenement aangetekend en omstandig gemotiveerd bij de 
opdrachtnemer te worden ingediend. Iedere klacht na genoemde termijn is 
onaanvaardbaar. De reactie op een laattijdige klacht doet geen afbreuk aan 
deze bepaling. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke 
omschrijving van de eventuele tekortkoming te bevatten, zodat de 
opdrachtnemer er omstandig kennis van kan nemen.
2.    Het protest tegen een factuur dient per aangetekend schrijven te gebeuren 
binnen de 8 dagen na de factuurdatum. De reactie op een laattijdige klacht doet geen afbreuk aan deze bepaling. Klachten betreffende een zelfstandig onderdeel in een gespecificeerde rekening, ontheffen de opdrachtgever niet van zijn plicht tot integrale betaling van de factuur. Indien de betalingen niet gebeurd zijn op de vervaldata worden alle nog verschuldigde sommen onmiddellijk opeisbaar. Dit geeft de opdrachtnemer tevens het recht contante betaling te vragen voor elke verdere verhuur van materiaal en diensten of leveringen van welke aard ook, ongeacht de voorwaarden van de overeenkomst of de bestelling waarop zij betrekking hebben en onverminderd het recht om de leveringen stop te zetten. De gebruiker behoudt zich eveneens het recht voor om per aangetekend schrijven de overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen voor het geheel of het nog niet uitgevoerde gedeelte. Wanneer de opdrachtnemer van dit recht gebruikt maakt zal de ontbinding van de overeenkomst plaatsvinden de 8e dag na de verzending van het aangetekend schrijven.
3.    Bij betwistingen zijn enkel de Rechtbanken van Oost-Vlaanderen bevoegd.


Artikel 17. Wijziging voorwaarden en vindbaarheid


1.    De opdrachtnemer heeft altijd het recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2.    Eventuele wijzigingen van deze voorwaarden zijn dan ook steeds van toepassing. Als je een consument bent, krijg je de gelegenheid om de opdracht voort te zetten onder de oude voorwaarden.
3.    De meest actuele versie van de voorwaarden is steeds vindbaar via de website van The Rose By Elke (www.therosebyelke.be).


Artikel 18. Geschillenregeling en toepasselijk recht


1.    Van een geschil is sprake als één van de partijen dat stelt.
2.    De opdrachtnemer gaat ervan uit dat het nooit tot een geschil komt, maar mocht dit toch gebeuren dan zullen partijen zich eerst tot het uiterste inspannen een geschil in onderling overleg op te lossen. Als dit niet lukt dan kunnen partijen een beroep doen op de rechter.
3.    In geval van betwisting is uitsluitend het Vredegerecht Tweede Kanton Aalst bevoegd en bij uitbreiding de rechtbanken van de afdeling Dendermonde van het arrondissement Oost-Vlaanderen. De opdrachtnemer behoudt het recht om een geschil aan een andere rechter voor te leggen.
4.    Op de overeenkomst is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing, ook in het geval bij buitenlandse opdrachtgevers.

​

​
 

​
 

​
 

bottom of page